DOEGOODS > Blog > Impact maken doen we samen
Blog impact maken we samen

Bij DOEGOODS geloven we: Impact maken doen we samen. Daarom vind je in onze geschenken onder andere Tonyโ€™s Chocolonely en producten van andere leveranciers met ook een maatschappelijke missie en een bijzonder verhaal. Tony’s missie: 100% slavenvrij chocolade maken. En wie kent Tony Chocolonely niet?! Maar hoe komt het dat niet alle bedrijven met zo’n geweldige maatschappelijke missie net zo bekend zijn als Tony’s Chocolonely? Deze sociaal ondernemers hebben geen enorme budgetten voor marketingcampagnes. Een goede reden om juist deze impactmakers een podium te geven!

Producten van impactvolle leveranciers

Bij DOEGOODS maken we graag maatschappelijke impact. En dat doen we met onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt. Iedereen verdient een kans om mee te doen in de maatschappij. Want geloof ons, dat is echt niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Door samen te werken met impactvolle leveranciers die ook aandacht hebben voor mens, milieu en maatschappij verspreiden we nog meer onze boodschap. Zie het maar als een olievlek die zich steeds verder verspreid. Samen gaan we voor een betere en mooiere wereld! Hoog tijd om stil te staan bij onze impactmakers.

Recyclen en minder afval

De mensheid is goed in produceren van in totaal 1,2 miljard ton afval per jaar. SUPERWASTE maakt werk van recycling! Theezakken die in India worden gebruikt als verpakkingsmateriaal en daarna worden gezien als afval? Die krijgen bij SUPERWASTE een tweede leven. Verzameld, gewassen, uitgesneden en vervolgens verwerkt tot trendy producten zoals een superleuke waxinelichthouder. In 1999 zijn zij met hun missie gestart en hebben ze inmiddels heel wat afval gerecycled. Nu ruim 20 jaar later kijken zij terug op op meerdere succesvolle projecten en hebben zij inmiddels duizenden mensen uit de armste regioโ€™s in de wereld kunnen helpen. Zo helpen zij lokale ondernemers, want zij geloven dat eerlijke handel de aanjager is voor duurzame economische ontwikkeling.

Voedselverspilling is zonde

Oh wat een heerlijke soepen hebben we van Hutten/ Verspillingsfabriek. Hun missie is om zoveel mogelijk groenten te redden en er smaakvolle producten van maken. Soepen met zoveel mogelijk verse ingrediรซnten zonder onnatuurlijke e-nummers. Gelukkig zijn consumenten steeds vaker op zoek naar deze echte producten. Daarnaast creรซren ze werkplekken voor mensen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt. Hun missie is geslaagd als ze over een tijd hun deuren kunnen sluiten omdat zij niet meer nodig zijn.

Food with impact

Eten moeten weer waardevol worden. Dat is de missie van onze leverancier Yespers van onder andere smoothie-, en notenspread, crackers en granola. Zij maken zich sterk voor een inclusieve voedselketen. Producten van de beste receptuur met ieder een eigen verhaal. Over elk ingrediรซnt is zorgvuldig nagedacht, waarbij duurzaamheid (planeet) en inclusiviteit (mensen) centraal staan. Door de keuze voor bepaalde ingrediรซnten gaan ze voedselverspilling tegen en realiseren zij meer lokale banen voor een eerlijk loon. Mensen die het lastig vinden om een juiste plek op de arbeidsmarkt te vinden krijgen hierdoor een kans. En door maximaal waarde te halen uit de grondstoffen voorkomen ze voedselverspilling รฉn maken zij lekkere bijzondere producten. Samen met hun ketenpartners kijken ze continue hoe het nรณg beter kan en realiseren zij impactvolle projecten.

Sap en productie


Vijf generaties van de familie Schulp groeien op als fruitteler op dezelfde grond en langs dezelfde rivier. Je kent het fruitsap vast wel: het pure en natuurtroebele sap. Ze maken bewuste keuzes zoals het opwekken van groene energie en het restproduct van uitgeperst fruit gaat naar de buurmanboeren als voeding voor hun vee. Dit zorgt ervoor dat zij nagenoeg geen restafval hebben. Het drinken van dit heerlijke sapje maakt het โ€˜feel goodโ€™ gevoel hierdoor nog beter!

Mixblik


Mixblik is een sociale onderneming die Rotterdamse vrouwen vooruithelpt door samen maaltijden te bereiden. Maaltijden die gezond, vegetarisch en makkelijk klaar te maken zijn. Maaltijden met zoveel mogelijk biologische en lokale ingrediรซnten. Een fabriek waar leren en werken hand in hand gaan. Recepten bedacht door de vrouwen die daar in een leerwerktraject zitten รฉn door hen gekookt, en ingeblikt. Helemaal ambachtelijk!

‘Doe goed’


In onze geschenken vind je nog veel meer producten van bekende en minder bekende impactmakers. Met een geschenk van DOEGOODS maak je dus dubbel impact! Een geschenk waarbij je goed doet omdat er aandacht is voor mens, milieu en maatschappij. Maar we kunnen โ€™t niet alleen. Hoe meer mensen meedoen aan onze missie: hoe meer impact wij samen maken! Dus eigenlijk willen we stiekem ook de ‘Tony’s Chocolonely’ worden onder de sociale ondernemingen. Help jij mee?


Gerelateerde artikelen

De Dag van de Zorg 2024

Op 12 mei 2024 is het de Dag van de Zorg. Verras jouw medewerkers en/ of relaties. Zij die altijd zorg verlenen aan anderen te waarderen met een duurzaam geschenk van DOEGOODS.

Inspiratie voor originele en duurzame paasgeschenken..

Ben je op zoek naar inspiratie voor de leukste paasgeschenken voor het personeel? Dan ben je bij DOEGOODS aan het juiste adres. Bijkomend voordeel is dat wij een volledig duurzaam assortiment met een sociaal karakter aanbieden.

Een betekenisvol 2024..

Het nieuwe jaar is inmiddels al een paar weken in volle gang. De tijd is rijp om na te denken over hoe jij als organisatie nog meer positieve impact kunt hebben op de wereld om je heen. Het perfecte moment om jouw goede voornemens om te zetten in concrete daden. Wat wil jij doen om met jouw onderneming om de wereld weer een beetje mooier te maken?