“Mijn naam is Saskia van Schijndel – van der Spank en ik ben de manager van DOEGOODS.
Maar naast manager van DOEGOODS ben ik thuis moeder van de twee allerleukste kids van 15 en 14 die de wereld beginnen te ontdekken.
Ik vind het leuk om te sporten; wielrennen, yoga en wandelen staan hierbij bovenaan mijn lijstje. Daarnaast spreek ik graag af met vrienden voor een drankje op het terras en hou ik van heerlijke reizen naar mijn favoriete vakantieland Italië. Het liefst ga ik daar met man en kinderen kamperen en heerlijk eten in een ristorante.
Voordat ik bij DOEGOODS terecht kwam ben ik restaurantmanager bij La Place en ECS geweest. Daarna kwam ik bij IBN terecht, waar ik ben gestart als rayonleider bij IBN facilitair. Mijn speciale aandacht had de catering, die op dat moment nog in de kinderschoenen stond binnen IBN.
In die tijd zat ik ook in allerlei inkoopteams, vooral op gebied van catering. Toen de vorige inkoper weg ging, heb ik na de nodige inkoopopleidingen te hebben gevolgd, zijn functie overgenomen. Een leuke tijd, waarbij je als inkoper binnen IBN het hele bedrijf goed leert kennen en hierdoor nog beter ziet wat een mooi en bijzonder IBN is!
Naast inkoop was ik ook verantwoordelijk voor social return en verzekeringen binnen IBN. Vanuit mijn rol als inkoper ben ik in aanraking gekomen met een nieuwe start-up binnen IBN, genaamd DOEGOODS.
In Oss hadden de teamleiders namelijk het idee om zelf kerstpakketten te gaan samenstellen, verkopen en natuurlijk ook inpakken. Hierdoor zou extra werkgelegenheid gecreëerd worden voor onze doelgroep. Dit idee bleek een gouden greep te zijn en al snel was inkoop ondersteuning nodig. Zo ben ik bij DOEGOODS terecht gekomen.
Na de werkzaamheden voor DOEGOODS te hebben gecombineerd met mijn inkoop taken, bleek na vrij korte tijd dat deze werkzaamheden met elkaar combineren een iets te grote uitdaging werd. Alhoewel het inkoop vak me nog steeds trekt, heb ik vol overtuiging gekozen voor DOEGOODS.
In mijn huidige rol is geen dag hetzelfde! Ik selecteer leveranciers, het liefst de leveranciers die iets “goeds” toevoegen. Bijvoorbeeld doordat zij zelf ook met mensen te werken die het zonder steuntje in de rug nog niet redden op de arbeidsmarkt of zich inzetten voor een beter milieu. DOEGOODS heeft hierin ook een voorbeeldfunctie voor andere bedrijven. Goed doen en betaalbaar zijn gaat namelijk wél samen!